Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Informatieve commissie II, 08 december 2020 19:30:00

Algemene vergader informatie

De raadscommissies vergaderen digitaal. Op deze pagina kunt u de vergadering live volgen.

Leden van de commissie die gebruik maken van het spreekrecht melden zich in Digitale vergaderzaal 2.

Heeft u een auditieve beperking en is er een onderwerp dat u graag wilt volgen of waarvan u het woordelijk verslag wilt kunnen teruglezen? Neem dan contact op met de griffie via griffie@stichtsevecht.nl.

Datum:
08 dec. 2020, 19:30
Locatie:
Digitale vergadering 2
Voorzitter:
Bas Verwaaijen
Griffier:
AnneMarie Hiemstra; e-mail annemarie.hiemstra@stichtsevecht.nl; tel.nr. 06 10 32 84 36

Agenda

Hoofdvergadering

Digitale vergadering 2
  • Ingevolge Hoofdstuk 2, artikel 2.1 van de Tijdelijke wet digitale beraadslaging en besluitvorming provincies, gemeenten, waterschappen en openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba, is besloten als plaats van de vergadering deze digitale omgeving aan te wijzen.

  • De op de agenda aangegeven aanvangstijden bij de agendapunten zijn richttijden. U wordt verzocht ruim van te voren aanwezig te zijn.

  • Archief film Gepauzeerd
    5
    Fragmenten
    Fragment 1 01:55:28 Download Afspelen
    Fragment 2 00:00:46 Download Afspelen
    Fragment 3 00:41:55 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten

    Voorafgaand aan het begin van ieder agendapunt zal de voorzitter de ingelogde deelnemers per persoon oproepen (gevolgd door "present, naam en partij" van de deelnemer), om te vergewissen dat de raads- en commissieleden daadwerkelijk aanwezig zijn en dat het quorum aanwezig is.

  • Nav de monitor rekenkameronderzoekenen en de toezegging van de burgemeester (commissie bestuur en financiën 15 september)  wordt de commissie geinformeerd over kwaliteitsmanagement en de kwaliteit van de dienstverlening.

    De opzet: 

    1. Uitleg van de begrippen zoals: klacht, bezwaar en melding. Hoe worden deze begrippen binnen de gemeente gehanteerd, hoe wettelijk -inclusief hoe dit vanuit het perspectief sociaal domein (derden) werkt-?  

    2. Opbouw van het cijfer dienstverlening. Enkele raadsleden hebben aangegeven mismatch te ervaren bij het cijfer van de dienstverlening. Er zit een verschil tussen de leefwereld van de inwoners en de leefwereld van de gemeente. Welke producten worden nu gemeten en welke producten worden in de toekomst toegevoegd?

    3. Borging van Kwaliteitsmanagement en en organisatieontwikkelingen: wat wordt er gedaan met resultaten uit de klanttevredenheid onderzoeken. En wat veranderd er straks bij de organisatieontwikkelingen binnen het thema 'klant centraal' (zoals per domein een cluster 'dienstverlening klant')?

    4. Ruimte voor vragen.

    5. In gesprek over of/aan welke sturingsinformatie er behoefte is bij de commissieleden. Welke wensen zijn er en welke verwachtingen leven er? 

     

     

  • 4. 21:00 Lokale Inclusie agenda

    Informeren van de raad
    1 document

    De raad heeft in maart de motie “Iedereen doet mee”’ aangenomen en het college de opdracht gegeven om een Lokale Inclusie Agenda te maken.

    De wethouder neemt de commissie mee in hoe men van plan is deze agenda te vullen. Beleidsadviseur Sosja Rooijmans geeft een toelichting en er is een externe spreker/ ervaeringsdeskundige (Laura van Nieuwehuijze, voorzitter COC-Midden Nederland). Er is ruimte om met elkaar in gesprek te gaan over de gekozen opzet en de mogelijkheid om aandachtspunten aan de wethouder mee te geven.

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen